mandag 23. september 2013

Gelenderet begynner å komme på plass



Da har to av tre gelender blitt montert.

Vi fikk laget gelender hos Steinar Mikkelborg i Narvik tredreieverksted. Han laget rekkverket på bestilling slik vi ville ha det.

Alle delene er laget i impregnert materiale. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, er jeg slett ikke sikker på at valget ville blitt det samme i dag.
Jeg ville veldig gjerne ha malt alt før vi monterte det. I alle fall et strøk. Men vi fikk mange advarsler om at da ville malingen flasse av.

Vi fikk også tips om at det kunne gå bra om vi brukte porefyll og ikke grunning.
Til slutt var rådene så mange at jeg valgte å spørre ekspertene på Jotun.
Deres råd var å tørke delene i 4-6 uker, vaske det nøye, tørke det, grunne og male med vindusmaling. Da skulle malingen ifølge dem ikke flasse av.


Som sagt så gjort. Delene ble tørket på loftet i garasjen og inne i huset i rom som var varm og luftig. Alt ble nøye vasket, spylt og tørket. Og kveld etter kveld har jeg grunnet og malt hver enkelt del. Nå er alt ferdig malt, og gelender over vinterhagen og på forsiden er ferdig montert.
Vi er knallfornøyd med resultatet!!!
Trappen mot hagen er ikke ferdig - men den blir nok snart ferdig den også :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar