fredag 27. september 2013

Tapet og fliser på kjøkkenet




Nå mangler kun tapet på en vegg, så er kjøkkenet ferdig.

Vi fikk tapetsert veggen i det som blir spisestuedelen onsdag kveld. Og sett i ettertid, var et nok ikke så lurt å gjør dette på kvelden.

Ikke hundre prosent vellykket
Overgangen mellom hver tapet-strimle ikke sånn vi hadde håpet. Vi så rett og slett ikke på grunn av skygger fra lyset at det ble litt overlapp mellom hver strimle.
Dermed vises hver skøyt litt vel mye synes jeg… 

Jeg har mest lyst å rive av alt og tapetsere på nytt… vi får se. Kanskje vi venner oss til det?
Eller kanskje noen har et tips på hvordan vi kan fikse det?
Tapeten er uansett fin – og akkurat sånn jeg så for meg da jeg kikket i tapet-prøveboken.

Fliser på plass
De siste to dagene har fliseleggere fra Proff Keramikeren vært i sving. Denne gangen en ny mann fra Romania, tror jeg det var. Sogge har også vært litt innom. 

Vi valgte hvite fliser til kjøkkenet, men har lagt de motsatt vei av hva som er vanlig. Flisene er avlang, og vanligvis legges de liggende – omtrent som murstein. Men jeg hadde ikke lyst på murstein-aktige fliser, og helt tilfeldig da vi kikket på flere alternativer snudde jeg flisen stående.
Både Ulf og jeg syntes det ble fint – og det gir også en følelse av høyere takhøyde.

Så flisene er som dere ser på bildet stående  - og hele veggen frem til overgangen på tapeten er fliselagt. Det er også lagt fiser inne i vinduskarmen – slik at jeg ikke behøver å være redd for vannsøl fra vasken.
Vi er i alle fall veldig fornøyd med resultatet.
Fliselegger i full gang med fuging og snekker Lutas holder på å montere induksjonstoppen.

Her ser dere overgang fra spisestuedelen med tapet til kjøkkenet som har fliser på veggen.


Hvitevarer på plass
Nå er også alle hvitevarene på plass – og det eneste som mangler nå er mønstertapeten på den ene kjøkkenveggen.
Det får vi ta en dag vi har fri mens det er dagslys! For den var så steike dyr at det ikke kommer på tale at det ikke blir fint…
Her er kjøkkenet sånn det ser ut nå:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar