tirsdag 12. mars 2013

Pipa har falt




Etter over 60 års trofast tjeneste, ble pipa revet i dag.

Jeg var hjemme på formiddagen, fordi jeg jobber kveldsvakt. Heldigvis hadde jeg stått opp før snekkerne begynte, ellers hadde jeg bråvåknet.
De har nemlig revet hele pipa i dag. Det vil si, den delen som er i kjelleren lar de stå. Den behøver ikke rives. 
Første del revet- den over tak på loftet.

Lutas dekker til trappenedgangen.




Vi river pipa for å få en mer fornuftig rominndeling.
Men jeg er glad det ikke var jeg som gjorde jobben. Akas og Lutas brukte maskiner for å få løs teglsteinene, og de kom ned i stort sett hele steiner.
 

De nye vinduene ble dekket med plast.


Stort hull i taket der pipa var.

Ikke mye igjen av veggene i første etasje - og veldig åpent nå som pipa er borte.



Dette er i andre etasje.. 










De ble stablet i kaser og Lutas og Akas bar kassene med stein ned trappene og ut i tilhengerne.
Det ble så mye stein, at de også måtte lagre noe på bakken.
Jeg har veldig lyst til å beholde noen av de steinene som er hele. De kan vi bruke til å mure en utepeis eller noe annet fint i hagen.


Men skjønner jo at min kjære ikke er helt på den stasjonen, for å si det sånn.. Det blir nok litt diskusjon om steinene tipper jeg… he he… 


Mye stein fra en pipe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar