fredag 30. august 2013

Parketten er nå på plass

Det tok oss noen kvelder, men nå er gulvet i stue og kjøkken på plass.

Gulvet i stuen og kjøkkenet er antakelig det vi brukte mest tid på å finne ut hva vi ville ha. Valget falt på parkett – og jeg er veldig fornøyd med resultatet.

Det gikk forholdsvis raskt i hoveddelen av rommet. Det som tok tid var tilpasningene ved vinterhagen, steinen til ovnen osv.
Men nå er gulvet lagt – og vil bli dekket til med papp til vegger, tak er ferdig malt…

Her er noen bilder:

Torstein fra Bravida i full gang med å legge varmekablene.

Parketten på lastebilen.




Varmekabler på kjøkkenet. Det blir ikke varme under kjøkkenbenkene

Varmekablene i stua
Vi begynte å legge parkett i vinterhagen, og la oss mot bakveggen.

Titt tei... det må ligge plast over varmekablene

Det blir fort mørkt om kveldene.. Hodelykt er kjekt å ha. Her fjernes skum og kiler før parketten legges inntil verandadøra

Ferdig i vinterhagen og første rad tilpasset ved veggen i fronten. Dette tok mest tid.

He he.. jeg klarte ikke å dy meg...

Her er Ulf nesten ferdig med parketten. Kun noen få bord igjen. Han måtte ta den siste tredjedelen av gulvet alene, fordi jeg hadde en operasjon og måtte være forsiktig med stingene.
Her er vinterhagen og stua ferdig med parkett. Jeg er godt fornøyd med resultatet.
Her er brannmurplatene på plass, og steinen der peisen skal stå er felt ned i gulvet. Til venstre stuekroken der TV og sofa blir plassert. Til venstre gangen ut og trappen til andre etasje.
Litt over halvferdig.
Stuen og brannmuren fra en litt annen vinkel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar