lørdag 19. januar 2013

Gud kor mye som har gått ut på dato



I dag rydder jeg i kjøkkenskapene.. Mye blir kastet. Og Ulf rydder i veteranbilbladene.


Knapt fire uker til vi må være ute av huset. Så ryddingen og pakkingen går sakte men sikkert fremover.

Veteranbilblader
Min kjære har i dag pakket bort kasseviss av veteranbilblad. Flere årganger med diverse blader både veier mye og tar plass. Foreløpig har han kjørt de til klubblokalet. Så får han etter hvert se på hva som skal beholdes og hva som skal gis bort eller kastes.
Han har allerede kastet mye – heldigvis. 

Kjøkkenskapene
Jeg har pakket bort en del pynteting i stua, og pakket bort diverse boller, mugger osv i kjøkkenskapene.
Men det som virkelig er en jobb er matskapet. Vi har en gammeldags kjøkkeninnredning med et stort skap fra gulv til tak hvor det stort sett er mat og krydder som blir oppbevart.
Her står også kakeformer, bakebolle osv.
 Da jeg begynte å rydde fant jeg mye rart. Fire esker med Läkerol. De har nok vært der en stund, bortgjemt og glemt…
Det var også mange poser med diverse innhold fra Toro. De gikk ut på dato fra 2004 og enda tidligere. De havnet i søpla.
 Og jeg fant utrolig mange pakker med spaghetti, både vanlig type og fullkorn.
Da jeg hadde ryddet halve skapet, ble det tre fulle poser med kasserte matvarer.
Her er noe av det som jeg tar vare på.

Skjemmes
Gud, jeg skjemmes. Har tydeligvis handlet etter hamster-prinsippet: ”det blir aldri for mye”… huff og huff.
Nå har jeg tatt vare på det jeg vet kommer til å bli brukt, og altså kastet resten.
I det nye kjøkkenet blir det stort sett skuffer. Alle sier det er lettere å ha kontroll og oversikt over hva som er i skuffer, enn i skap.
Det er helt sikkert rett. Håper jeg i alle fall. For det som sto innerst i skapet, har som sagt vært der i mange år.
Så mitt mål er å ikke fylle mine nye kjøkkenskuffer med alt for mye unødvendig, sånn at jeg slipper å kaste så mye i fremtiden!!!
Det er både uøkonomisk, uetisk og helt unødvendig. Rett og slett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar