mandag 17. juni 2013

Første soverom ferdig panelt




Alt av panel er ferdig på det største gjesterommet. Og det andre er nesten ferdig. Der ble det litt uventa stopp fordi jeg klarte å skyte spiker inn i el-røret…

Vi har to gjesterom. Det største er nå ferdig panelt, og panelet har fått to strøk med grunning. Det gikk faktisk med to tre-litersbøtter.

Ferdig grunnet
Grunningen skal også fungere som kvistlakk.
Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til sånne kombinerte produkter, og jeg hadde egentlig tenkt å bruke kvistlakk på også. Men det var ikke å få kjøpt.
Så da ble det to strøk med grunning – så får vi håpe det holder i mange år!
Nå må vi bare bestemme hvilken farge vi skal male på veggene…


Da har veggene fått to strøk grunning.


Bomskudd
I dag har jeg hatt fri, så etter at andre strøk grunning var ferdig – gikk jeg i gang med å panele.
Kneveggen på det andre gjesterommet er nå ferdig. Men da jeg skulle gå i gang med den siste veggen, oppdaget jeg ikke elrøret og klarte altså å skyte tre spiker inn i det.
Heldigvis oppdaget jeg tabben. Spiker i elrørene kan føre til brann!
Etter å ha konferert med Ulf fjernet jeg panelet og spikrene.
Nå må vi prøve å dra ut strømledningene fra rørene, og få trukket nye ledinger gjennom røret. Det er heldigvis ikke så langt mellom to koblingspunkter, så jeg håper det er mulig å få til.
Går ikke det – må jeg rive panelet av veggen igjen….
Så kryss fingrene og håp at det går å trekke ledinger på nytt…

Nesten ferdig
Torstein fra Bravida var også her på jobb i dag. Han fikk gjort ferdig alt av elektrisk-anlegg på soverommet vårt og i loftstuen.
Torstein fra Bravida i full jobb hos oss i dag. Nå er det meste av rør og koblingspunkter ferdig. Nå gjenstår varmekabler i stua, å koble alle brytere og stkk-kontakter og alle downlights.

Han har også trukket et rør, sånn at hvis vi en gang i fremtiden vil ha boblebad – så er det mulig å trekke strøm til boblebadet.
Men tviler vel på at det blir bobler – holder lenge med et stort, vanlig badekar for meg…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar