tirsdag 11. juni 2013

Halve taket ferdig




Da er halve taket panelt på soverommet vårt. Nå venter vi bare på at elektrikeren skal gjøre seg ferdig på den andre halvdelen og en vegg.

Vi spiste og gikk stort sett rett i gang med å panele etter jobb mandag. Vi begynte med taket lørdag, men da hadde jeg helgevakt og ikke så mye tid til å jobbe i huset.

Og å legge tak på dette rommet er tomannsjobb. Det er høyt under taket og bordene er lange.
Ulf klatrer øverst og jeg tar den nederste delen av veggen.



Det er også min jobb å kutte Glava til isoleringen. Vi reagerer begge på støvet og hoster og nyser, og klør.
Men nå skal vi aldri mer fryse!!!

Klokken 23 i går var vi ferdig med halve taket. Det var en utrolig deilig følelse. Nå begynner man å ane hvordan det endelige resultatet blir.

I morgen kommer elektrikeren, så til helga tipper jeg dette rommet blir gjort ferdig. 
 
I dag fikk jeg gjort ferdig den siste veggen på det største gjesterommet. Det vil si, det er to bord i hver ende som må kappes. Det rakk jeg ikke før jobb.
Alt panel skal for øvrig grunnes og males. Så det gjenstår MYE jobb.

2 kommentarer:

  1. Det er spennende å følge med på husrenoverings prosjektet deres :) Jeg tror det blir veldig fint, kanskje vi må komme på befaring i sommer ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia. Så koselig at du følger med på bloggen. Og selvsagt må dokker komme på besøk! Når kommer dokker nordover?

      Slett