lørdag 8. juni 2013

Neida – vi jobber ikke hele tida




På bloggen og Facebook kan det nok kanskje virke som at vi jobber hele tiden. Men det er bare skryt. Vi drikker også vin, øl og nyter livet...

Det er mye å gjøre når man bygger hus, og selvsagt må man stå på. Det skulle bare mangle.
Men jeg tror også det er viktig å stoppe opp, leve og nyte livet også.

Så vi har hatt flere pustepauser innimellom. I fjor høst var vi for eksempel en helg i Lofoten på kjærestetur. Spiste god mat og lot oss inspirere av de flotte gamle husene i Henningsvær. Det er derfor vi valgte grått tak og grå takrenner.
Vi har også vært to helger i mai i Tromsø, og noen helger på hytta.

Denne uken var Ulf på jobbtur torsdag og fredag, og da benyttet jeg sjansen til å drikke vin og spise mat sammen med to gode venninner på Friluften torsdag. Takk for all latter Linda og Tulin 
Og fredag kveld var det fest på jobben. Da hadde vi avskjedsfest for Harald som sluttet og feiret samtidig Kjell som nettopp ble 50.

Sånn ting må man unne seg. Hvis det bare blir jobb, så tror jeg vi fort blir lei av hele prosjektet.
Så langt kan jeg med hånda på hjertet si at jeg overhodet ikke har vært lei. Det er selvsagt ikke alt som er like gøy – men lei – nei det er jeg ikke.

Vi har også tenkt oss ut på Byfesten og vi skal gå Svarta Bjørn-marsjen.
Men så utnytter vi tida godt de andre dagene og jobber effektivt.
Det er en ting jeg er lei – og det er brødskiver. 

Vi kan nemlig ikke lage middag når vi kommer hjem og så begynne å jobbe. Da blir vi bare trøtt. Dermed smører vi oss et par skiver etter jobb, spiser og går rett i jobb. Så lager vi noe varmt til kvelds. Alt etter hvor sent det blir. Men det har blitt mye omelett, hamburger og wok. Har bare en hybelkomfyr – og mulighetene til matlaging er begrenset.

Ligg ferdigmat har det nok også blitt. Må innrømme det.
Men pytt. Når det nye kjøkkenet er ferdig – skal jeg lage masse god mat. Og det gleder jeg meg til!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar