fredag 7. juni 2013

Tapet – nok et vanskelig valg




    
Da har jeg vært å sett på tapet, og fant to jeg synes er fin. Så spørs det hva min kjære synes.

Maleren er i full gang hjemme hos oss. Han har bedt oss finne ut hvilken tapet vi skal ha, for da kan han grunne veggen i samme bunnfarge som tapeten har.

Dette liker jeg veldig godt. Tanken er å bruke det på den korte veggen mot kjøleskapet, og bruke en ensfarget tapet i samme fargenyanse på veggen i spisestuen.
Og vi må jo ta et valg ganske snart uansett – skal kjøkken og stue bli ferdig i løpet av et par-tre uker.
De fleste i dag her jo alt hvitt hjemme hos seg. Det har Ulf gitt klar beskjed om at han ikke ønsker. Han vil ha litt farger – og det er jeg enig i.
Kjøkkeninnredningen er hvit, benken er sort granitt og flisene blir hvite. Taket blir hvitt. Så da passer det fint med litt farge på veggene i kjøkken- og spisestuedelen av stua. 
Dette er det andre alternativet. Samme løsning her med denne på den korte veggen, og en i samme tone uten mønster på den andre veggen.


Jeg så først etter noe i litt lilla eller aubergi-toner. Men fant egentlig ikke noe som jeg sa YES til. Mona på Lindahl fargehandel spurte da om jeg likte andre farger.

Jeg er jo også glad i farger som går i tonene blått – turkis, og synes i grunnen blått passer godt på et kjøkken. Jeg har hørt, men vet ikke om det stemmer, at blått ofte ble brukt på kjøkken før for å holde fluene unna. For fluer tiltrekkes ikke av blått – blir det påstått.

Jeg vet nå ikke om jeg er helt enig i den. Vi har blå vegger i kjøkkenet på hytta, og det er jo fluer der. Men de holder seg jo naturlig nok mest i vinduene.

Mona kom da frem med to - tre alternativer. Begge synes jeg personlig er veldig fine. Jeg fikk låne med meg prøver hjem, så i morgen formiddag får vi se på tapet-prøvene sammen.
Liker ikke Ulf noen av de to alternativene, må vi begynne på nytt…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar