tirsdag 23. april 2013

Luftig og åpent




Alle veggene i første etasje som skal fjernes er borte. Nå får vi virkelig romfølelsen. Herlig.

Mens jeg var på reportasjetur i Kiruna i forrige uke, har snekkerne virkelig stått på. Begge H-bjelkene har kommet opp i taket, og en limtredrager er felt inn i taket. Denne blir ikke synlig i taket. Det blir derimot H-bjelkene.

Dette blir bra. Der døra er kommer vedovnen. Veggen skal kles med stein.

Nå får jeg virkelig romfølelse. Herlig.

Selvsagt skal bjelkene bygges inn med gips, sånn at vi slipper å se rett på stålbjelkene. He-he….
Da jeg kom hjem fredag måtte jeg rett opp for å se hvordan det blir i stua/kjøkkenet. Og så herlig. Stor plass og mye romfølelse. I flere uker nå har bare stavene vært igjen, men først når de var borte skjønner man hvor stort rommet virkelig blir.
Limtredrageren er felt inn i taket, sånn at den ikke blir synlig.,

Sånn ser dette ut fra andre etasje. Litt åpen løsning for tiden.. he he.. Best å se seg for når man går..


En utrolig herlig følelse. Dette har vi drømt om så lenge. Nå er det virkelighet. Stor stue og kjøkken. God plass til gjester. 
Mens jeg var borte, fjernet Ulf veggen inn til det gamle gjesterommet oppe. Dette blir nå loftstuen. Veggen måtte bort sånn at snekkerne kom til for å få festet bjelken i taket. Så dette bildet er tatt før bildene over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar