mandag 11. februar 2013

En uke igjen




Nå er det en uke igjen, så skal vi være flyttet ut av første og andre etasje – og ned i kjelleren.

Sakte men sikkert begynner ting å bli klart. Lørdag fikk vi lagt hele gulvet i det som blir vårt midlertidige oppholdsrom, og lagt lister langs gulvet.



Jeg hadde aldri lagt et gulv før, og med litt starthjelp fra Ulf fikk jeg det fint til. Men det ble ti ganger mer effektivt å gjøre jobben i lag. Arbeidsflyten ble bedre, og alt gikk kjappere.
Resultatet ble vi også veldig fornøyd med begge to. 

I går ettermiddag reiste jeg til Oslo, litt for å besøke ei god venninne og mest fordi jeg skal på jobbmøter i dag og i morgen.

Derfor må jeg skryte av min kjære som brukte mye tid i går på å få slammet veggene i det kjellerrommet vi hittil ikke har gjort noe med. Veggene var kun ubehandlet murstein. Jeg foreslo å kjøpe hvit slamming, for få veggene lysere. Jeg fikk bilde på mobilen i går, og resultatet ser veldig bra ut!

Veggene ble kjempefine da de ble slammet hvit

Dette rommet er det vi nå bruker som gang, og hvor vi også blir nødt til å lagre en del esker med ting og tang. Vi skal også legge nytt tak, og male de to veggene som har plater. Gulvet avventer vi å gjøre noe med inntil videre. Siden dette blir gang og lager, vil vi dra inn mye snø osv så da er det greit at det er murgulv.

Når rørleggerne er ferdig med å legge rør i taket kan vi legge nytt tak i det rommet vi skal bruke som soverom. Her ble veggene malt tidligere i høst og gulvet støpt på nytt sånn at det er helt rett. Der skal vi legge samme gulv som i oppholdsrommet.

Vi må meisle opp deler av murgulvet i rommet der trappene er – rommet ligger midt mellom oppholdsrommet og soverommet. Der skal vi også flyte av gulvet og legge klikk-gulv.
Den nye trappa har også kommet, men den blir ikke montert før vegger og gulv er ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar