onsdag 21. november 2012

Sikringene går og går og går



Gud hvor lei jeg er av å skifte sikringer. Gleder meg vilt til å få inn et nytt sikringsskap og få nok mange kurser.
Huset ble bygd i 1951, og strømanlegget er fra samme periode. Det er gjort noen få moderniseringer, og noe er skiftet ut. Men vi har alt for få kurser i forhold til dagens behov for strøm.
Sånn som det er nå må jeg for eksempel slå av et par varmovner, hvis jeg skal bruke mer enn to plager på komfyren og stekeovnen samtidig.

Skal jeg bruke oppvaskmaskinen eller tørketrommelen, må jeg slå av varmvannstanken.
Og nå etter at vi laget midlertidig bad på vaskerommet, må vi ha mye mer varme på i kjelleren enn vi har behøvd før. Og det fører til at når jeg slår på vaskemaskinen og glemmer å så av varmovnen, så smeller sikringen. 
Går vaskemaskinen og jeg bruker hårføneren samtidig, smeller sikringen.
Tror vi har brukt tre pakker med sikringer de siste ukene… 
Og ja, vi har sånne gamle patronsikringer. 

I går hadde Ulf møte med elektrikerfirma, og elektrikeren lo godt da Ulf gjorde det klart at vi skal ha så mange strømkurser at vi aldri mer blir plaget av at sikringene slår seg ut på grunn av for høyt strømforbruk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar